True Love – nytt dejtingprogram om sann kärlek på discovery+

9 september 2021

Ett helt nytt dejtingformat om sann kärlek kommer snart till discovery+. I en pittoresk och romantiskt lantlig idyll i soliga Toscana, omgivna av vindlande vinrankor och en bedårande utsikt, samlas singlar som alla har en sak gemensamt – de drömmer om den stora kärleken. Med hjälp av magiska dejter och pulshöjande ceremonier hoppas de möta den rätta. Kommer de att hitta sin sanna kärlek?

Kärlekssökande singlar reser till en charmig vingård i Toscana i Italien, med stora och pirriga förhoppningar i bagaget – att hitta sin själsfrände. I Discoverys nya storsatsning och discovery+ originalet True Love finns alla förutsättningar för en lyckad och spirande kärlekshistoria. Men kärleken sätts på prov i nervkittlande ceremonier, där ärlighet varar längst och enda vägen till sann kärlek är att följa hjärtat som kompass.

- True Love är ett helt nytt format inom realitygenren, som vi har tagit fram och utvecklat tillsammans med produktionsbolaget Dare Television. True Love bäddar för ett varmt, härligt och spännande dejtingprogram, där passion och äkta känslor väntar våra modiga och helt underbara deltagare när de flyttar in i en vacker, italiensk oas och ger sig i kast med romantiska dejter och spännande ceremonier. Ingen kommer kunna värja sig mot hjärtats innersta önskan i jakten på äkta, sann kärlek, säger Niklas Vargö, Development and Intake Manager Nordics på Discovery Networks Sweden.

- Vi är lika besatta av reality som våra tittare! Vi kammade nyss hem en prestigefull Kristall för "Årets realityprogram” (Älskar, Älskar Inte) och att vi hade just två discovery+ serier nominerade i genren, understryker det enorma engagemang som finns för vårt berättande av äkta historier. Därför känns det väldigt roligt att utöka genren ytterligare med ett helt nytt dejtingprogram som True Love, säger Lena Strandner, programdirektör Discovery Networks Sweden.

True Love spelas in och produceras av Dare Television för sändning på discovery+. Medverkande samt premiärdatum meddelas längre fram.

Pressdesk

För generella frågor till WBD pressavdelning.