BIANCA - höstens stora talkshow av och med Sveriges främsta profil Bianca Ingrosso på Kanal 5 och discovery+

27 maj 2022

• Bianca Ingrosso leder discovery+ nästa satsning och originalproduktion
  • Premiär för BIANCA i höst på Kanal 5 och discovery+
  • Tv-legendaren Fredrik Skavlans produktionsbolag Monkberry bakom höstens stora talkshow

Höstens stora underhållningsprogram stavas BIANCA, en sprudlande och färgstark talkshow med spännande möten mellan programledaren Bianca Ingrosso och aktuella gäster. Den omåttligt populära entreprenören är med och utvecklar talkshowen, som produceras av produktionsbolaget Monkberry. BIANCA har premiär i höst på discovery+ och Kanal 5.

- Det är en barndomsdröm som går i uppfyllelse, säger Bianca Ingrosso.

discovery+ fortsätter att utöka sitt breda utbud av originalproduktioner. Nu tillsammans med folkkära och hyllade Bianca Ingrosso, som är aktuell med att utveckla och leda sin helt egen talkshow BIANCA på discovery+ och Kanal 5 i höst.

- Jag har så länge jag kan minnas lekt talkshow hemma i flickrummet och sedan dess drömt om att en dag få leda min egen. Det är en helt otrolig känsla att nu utveckla en egen talkshow, som produceras av ingen mindre än Fredrik Skavlans produktionsbolag. Det är en barndomsdröm som går i uppfyllelse. Jag har nog aldrig tidigare längtat så mycket till hösten, som jag gör nu, säger Bianca Ingrosso.

BIANCA är ett sprudlande underhållningsprogram och talkshow på bästa sändningstid och kommer att bestå av oförglömliga möten med en spännande bredd av aktuella gäster, som Bianca är lite extra nyfiken på. Fredrik Skavlan, vars produktionsbolag Monkberry producerar BIANCA, ser fram emot att följa Biancas resa.

- Det har visat sig att jag och Bianca delar ett nördigt intresse för talkshow, en underhållningsform hon gillat ända sedan barnsben. När hon nu sätter sig i stolen är det inte för att anpassa sig till genren, det är genren som får anpassa sig till henne. Bianca är kul, direkt, ärlig och spontan – egenskaper vi tror behövs för att ta talkshow in i en ny tid, säger Fredrik Skavlan.

Bianca Ingrosso blev Bianca med hela svenska folket i Wahlgrens värld, som sedan starten 2016 varit en stabil tittarsuccé och som fortfarande toppar listan över mest konsumerade program på discovery+ säsong efter säsong. Hon är prisad, hyllad och har vunnit en rad utmärkelser genom åren; Kristallen 2018 för årets tv-personlighet tillsammans med mamma Pernilla Wahlgren för Wahlgrens värld, flera utmärkelser för sin närvaro på sociala medier samt kammat hem prestigefulla priser för sitt entrepenörskap.

Med egna talkshowen BIANCA kliver hon nu in i en helt ny roll, och skapar tillsammans med Warner Bros. Discovery en ny storsatsning och originalproduktion. BIANCA spelas in och produceras av Monkberry hösten 2022, för sändning på discovery+ och Kanal 5.

-  Vi är så otroligt glada och sprickfärdiga av stolthet att få göra denna storsatsning tillsammans med Bianca. Bianca är nyfiken, orädd, varm och hjärtlig och en kreativ entreprenör ut i fingerspetsarna. Vi ser verkligen fram emot att lansera BIANCA i höst på discovery+ och Kanal 5, säger Susanne Söderberg, exekutiv producent BIANCA, Warner Bros. Discovery.

Mathilde Albinsson

PR Manager Sweden