Ny logga och design för Dplay

8 mars 2019 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Idag får Dplay nytt utseende. Med ny design och logga och tillsammans med kontinuerliga teknikuppdateringar är nu Dplay redo att fortsätta utvecklas som landets snabbast växande digitala plattform för rörlig bild.

Dplay är Discovery Networks Swedens digitala plattform för underhållning och har sedan starten växt markant. Under 2018 ökade Dplay antalet starter och spenderade timmar kraftigt och 2019 har startat minst lika bra. Antalet konsumerade timmar i januari var till exempel 66 procent högre än under januari 2018.

Med digitala storsuccér som Wahlgrens värld, Ex on the beach Sverige, Sommaren med släkten och Det som göms i snö har Dplay en trogen publik som desutom spenderar mer tid på varje enskild startad ström jämfört med besökarna på tex TV4 Play och Viafree.

Nu tar Discovery nästa steg och utvecklar designen och känslan på Dplay.

- Dplay har haft samma design och utseende sedan lanseringen 2014 medan själva tjänsten ständigt har förbättrats och uppdaterats, med flera ändringar i den tekniska delen och i gränssnittet. Nu är det dags att också ge varumärket en total makeover och en känsla som bättre samverkar med dagens innehåll på Dplay. Logga, typsnitt, design och färger kommer att bli uppdateras helt och vi hoppas att våra konsumenter gillar det lika mycket som vi gör, säger Daniel Lagerqvist, kommunikationsdirektör på Discovery Networks Sweden.

Dplay finns för närvarande i alla nordiska länder: Norge, Sverige, Danmark och Finland, samt i Italien, Nederländerna och Spanien och investeringar i tjänsten har ökat kraftigt under de senaste åren.

Här kan samtliga versioner av den nya loggan hämtas (klicka på "not a part of Discovery Inc" så kommer du in:

NYA DPLAYLOGGAN

Daniel Lagerqvist