Discovery och Hoist Group i exklusivt samarbete för offentlig visning

18 februari 2020 - Senast uppdaterad 19 maj 2020

Discovery Sweden fördjupar sitt partnerskap med Hoist Group för offentlig visning av Kanal 5, Kanal 9, Eurosport 1 och 2 som bland annat omfattar Allsvenskan, Superettan och de olympiska spelen i ett nytt exklusivt avtal. Detta innebär att företagsmarknaden och därmed landets alla restauranger, barer och caféer kan erbjuda sina gäster offentlig visning av 480 matcher från Allsvenskan och Superettan samt den svenska OS-guldjakten i Tokyo. Avtalet med Hoist Group gäller Kanal 5, Kanal 9, Eurosport 1 och Eurosport 2 och inkluderar folkliga och starka sporträttigheter som Allsvenskan och Superettan i fotboll och sommar-OS i Tokyo 2020.

- Vi vill att alla sportälskare och tittare ska komma närmare Allsvenskan, Superettan och de olympiska spelen och samarbetet med Hoist är ett utmärkt sätt att nå ut med våra rättigheter även utanför konsumentmarknaden. Hoist Group är Sveriges största leverantör av TV-kanaler och visningsrättigheter till företag samt offentlig sektor och därför ett naturligt val av partner, säger Nicklas Norrby, vd på Discovery Sweden.

Discovery äger sedan den 1 januari de exklusiva sändningsrättigheterna till Allsvenskan och Superettan och kommer att visa samtliga 480 matcher på Dplay samt utöver det ett trettiotal matcher på Kanal 5 och Kanal 9. Sedan tidigare har Discovery även säkrat de exklusiva rättigheterna för olympiska spelen från 2018 till och med OS i Paris 2024.

Genom det stärkta samarbetet kommer alla typer av företagskunder nu även kunna erbjudas dedikerade streamade livesändningar av samtliga matcher i Allsvenskan och Superettan.

Avtalet gäller från februari i år.

- Vi är hedrade och stolta över vårt fortsatta partnerskap med Discovery. Samarbetet ger oss möjlighet att erbjuda ett komplett kanalutbud och god service till våra kunder. Via Hoist egna streamingtjänst ”Ezy-TV" får kunderna dessutom den unika möjligheten att visa samtliga livematcher i Allsvenskan och Superettan, något som vi vet är mycket efterfrågat. Allsvenskans dragningskraft har ökat markant de senaste åren och det känns fantastiskt kul att kunna erbjuda dessa rättigheter framöver, säger Andreas Larsson, vd på Hoist Group Sverige.

För mer informaton kring tjänsten, kontakta Hoist på:

Växel 08-555 685 00 (knappval 4 vid kö)

ov@hoistgroup.com

Carl-Johan Dyrssen Business Development Manager Content